zaterdag 6 januari 2018

#3 Mary Mouse

Het kleine muizenmeisje is er helemaal klaar voor: de uitvoering van het kerstballet. Ze heeft haar groene spitzen al aan en een zuurstok met hulst in haar pootje. Een sneeuwkroontje maakt het geheel af. Een beetje vroeg of veel te laat is ze wel, in deze januari dagen is Kerst nog ver weg. Laten we er maar vanuit gaan dat ze mooi op tijd is, dan heeft ze nog lekker veel tijd om te oefenen.

Het zijn de laatste dagen van de kerstvakantie. Het huis is aan kant, het schoolwerk dat ik wilde doen is nog lang niet allemaal gedaan, maar mijn tweede boek van dit jaar is al wel op de helft.
Het eerste boek van dit jaar was 'Heelmeester', erg ongebruikelijk boek, leuk om te lezen, goed begin van het nieuwe jaar! Ik houd alle boeken bij die ik gelezen heb, het afgelopen jaar waren dat er 60, voor dit jaar wil ik er graag weer 60 lezen.
Nu ben ik bezig in 'Fahrenheit 541' een dystopisch verhaal over een wereld waarin boeken verboden zijn en waar de brandweer juist ingezet wordt om huizen af te branden waar toch boeken gevonden worden. Fahrenheit 451 is ongeveer 233 graden Celsius, de temperatuur waarbij papier vlam vat en verbrandt.
Goed voornemen: iets meer literatuur lezen. Ik ben ook dol op Young Adult literatuur en op chicklits en thrillers, maar het is toch ook wel goed om mezelf na te laten denken met een boek. Beide boeken van dit jaar mogen wel in de literatuurcategorie vallen.

Nu nog lekker even borduren. De kerstsok voor mezelf krijgt flink wat steekjes erbij. Heel mysterieus is dat ik van de 18 draden gouddraad die ik zou moeten hebben, er maar eentje in het pakket heb zitten. Ik kan me ook niet voorstellen er meer gehad te hebben, dan had ik ze toch moeten zien? Het pakket is bovendien nog maar net open, heel veel kans om iets kwijt te raken, heb ik nog niet gehad. Ik heb maar een klosje gouddraad van DMC erbij besteld, het wordt toch mooier met goud.

2 opmerkingen:

  1. Wat een schattig muisje! Lekker op tijd voor kerst 2018!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies! Nog 22 andere Advents diertjes te gaan. Die zijn vast wel klaar voor Kerst ... 2020.

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.