zondag 30 april 2017

77

77 sterrenblokjes liggen daar uitgespreid op de zoldervloer. Een deel zit al aan elkaar (7 x 7 rechtsboven), maar de rest heeft nog geen vast plekje. Ik heb wel in de linkeronderpunt ook weer een kleurverloop zitten, vind ik leuk.
Dit wordt de quilt voor oudste zoon, die nu altijd zijn papa's Pi and Square Quilt pikt als hij onder een dekentje wil liggen, waar papa meestal om moet lachen, maar soms ook wel iets geërgerd over is. En dan vooral als hij er ook onder wil. De komende winter moet dit project toch maar eens af zijn, ook gequilt zijn, zodat mijn mannen in ieder geval over dit onderwerp geen woorden krijgen. We merken dat oudste zoon met z'n bijna 10 jaar toch al steeds meer een uitgesproken mening krijgt, die ook wel eens botst met de onze. Waar dit bij jongste zoon nog vaak in een boze bui resulteert, trekt oudste zoon zich terug en wordt dan dwars. Hmmm... leuk voorproefje van de puberteit? Je zou zeggen dat we daar als twee docenten (manlief geeft wiskunde en ik Nederlands) wel genoeg kaas van gegeten hebben, maar ik moet toegeven dat ik er nog niet naar uitkijk ook pubers thuis te hebben. Maar aan de andere kant kan ik ook weer enorm genieten van die wijze opmerkingen en hoe discussies steeds zuiverder gevoerd worden.

De afgelopen week was het meivakantie. Ik heb echt vakantie gehouden, even geen schoolwerk. Dat komt in die tweede week meivakantie, die de jongens niet, maar wij wel hebben. Wij hebben deze week besteed aan bijkomen van alle grote beslissingen die we hebben genomen. En we hebben nog wat grote beslissingen genomen, maandagmiddag op de meubelboulevard. Een prachtige tafel van 2,5 meter lengte wordt in augustus in ons nieuwe huis bezorgd. Wat kan ik daar naar uitkijken, heerlijk veel ruimte om met meer mensen aan tafel te werken! We hebben ook een bankstel en stoelen gevonden waar we blij van werden, dus het plaatje van ons nieuwe huis wordt steeds wat meer ingevuld. Nog 81 dagen, dan krijgen we de sleutel! Op de kast in de keuken hangt een afstreeplijst waarvan de jongens elke ochtend een vakje kleuren. Ik kan haast niet wachten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.