zaterdag 10 september 2016

Zomers kerstgebeuren

Het is nog steeds erg zomers, maar mijn handen borduren sneeuw en een ijzige lucht. De kerstsok van jongste zoon moet nog af. Het is al een poos geleden dat ik eraan gewerkt heb en hoewel het nu warm en de komende week zelfs tropisch aanvoelt, zal het snel genoeg december zijn.

Het is nog steeds prachtig weer. Dat vind ik fantastisch als ik thuis ben en lekker onder de parasol wat kan lezen, of als ik een stukje fietsen kan, daar houd ik ook altijd wel van. Maar als ik opgesloten ben in mijn klaslokaal met dertig oververhitte pubers erbij, dan vind ik het behoorlijk minder dat er nog een mooie nazomer is. Het is op school erg warm, de warmte blijft in het gebouw hangen en het koelt er 's nachts niet af omdat het hele gebouw dan afgesloten is.
Dus als ik weer eens peentjes loop te zweten in mijn lokaal, dan moet ik maar gewoon aan deze ijzige kerstman denken om zo hopelijk weer wat af te koelen. Het wordt vast snel genoeg herfst en daarna winter, waarin ik ongetwijfeld weer naar wat meer graden Celcius verlang!

2 opmerkingen:

  1. Ik benijd je niet in je warme klaslokaal. Wel fijn dat je thuis lekker kunt "afkoelen" met een winters handwerkje.
    Grtjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kerstsok wordt erg mooi! En kan mij voorstellen dat zo'n broeierig klaslokaal niets is. Veel succes met deze laatste warme dag.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.