zaterdag 12 september 2015

Ik ga op reis en ik neem mee...


  • De blokjes van Dear Jane die ik tot nu toe gemaakt heb;
  • Lapjes, zodat ik ook daar wat kan maken, er is een grote tent waar een doorlopende bee is;
  • Naald en draad en schaar en vingerhoed en alle andere benodigdheden;
  • Mijn portemonnee, ik verwacht er nog meer schatten aan te treffen en wat achtergrondstofjes en beige/lichtbruine stofjes kan ik nog heel goed gebruiken.
  • Mijn goede humeur, uiteraard, ik kijk al weken uit naar de Dear Jane Dag in Deventer!
I6, superleuk stofje.

Ik heb de laatste weken voornamelijk aan Dear Jane gewerkt en ik heb er ontzettend veel plezier in. De leuke, afwisselende patroontjes. Telkens weer een ander stofje. Een bepaalde moeilijkheidsgraad waar ik toch ook wel van hou. Ja, de stukjes zijn klein, het is soms best wel gepriegel. Maar ik geloof dat ik dat juist leuk vind. En met mij heel veel andere mensen, de Facebookgroep voor de Dear Jane heeft tegen de 1500 leden. Ik ben heel benieuwd wie ik allemaal in Deventer tref!

H9. Lastige ruitjes!

Buiten het quilten om heb ik het ook best druk. School is nu weer een maand bezig en het is alsof het nooit vakantie is geweest. Niet dat ik nu al uitgeput ben, hoor, maar er komt toch wel veel op me af. Ik heb een nieuwe teamleider die ik moet leren kennen, verloopt tot nu toe vooral heel gezellig, ik heb allemaal nieuwe klassen met dus ruim 120 kinderen die ik nog niet ken. We hebben al een prettige samenwerking, geloof ik, ze hebben door dat er voor Nederlands gewerkt moet worden! *Ü* 

A4. Maar komt bij mij op de plaats van I7.

Mijn eigen kinderen zijn ook weer een groep verder. Jongste zoon zit nu in groep 3 en leert de beginselen voor het lezen. Hij is zo razend enthousiast en ziet in alles letters. Laatst wilde hij een patatje niet opeten omdat het volgens hem een C was en die vond hij prachtig. Oudste zoon zit nu in groep 5 en leest heel vlot, is in allerlei onderwerpen geïnteresseerd. Op dit moment ligt hij nog even in bed te lezen in een boek over spionnen! Maar ook een boekje over de oertijd en over materiaalkunde heeft hij vanochtend uit de bibliotheek meegenomen. Grote favoriet is nog steeds Dolfje Weerwolfje. 

D6. Eenvoudig, maar door het stofje wel erg leuk.

Oudste zoon is nu ook gestart met pianoles. Hij heeft de eerste drie lessen nu achter de rug en vindt het erg leuk. Hij heeft alleen het gevoel dat hij alles in één keer moet kunnen en dat is bij een muziekinstrument natuurlijk niet zo. Manlief en ik hebben onze eigen boeken ook weer uit de kast getrokken en het is fijn om te merken dat we niet alles verleerd zijn. Hij heeft veel langer les gehad dan ik, maar ook ik heb veel plezier in het spelen. Het is haast jammer dat ik zo veel dingen leuk vind, daardoor kom ik aan verschillende hobby's niet goed toe. Ik kijk al uit naar mijn pensioen, hoewel ik niet geloof dat dat ooit komt! Maar gewoon genieten van alle tijd die ik tussendoor toch ook echt wel heb.

I8. Geïnspireerd door Jane A. Stickle ook met een streepje.

Nog een grote knoop die we nu al doorgehakt hebben: we hebben de boot naar Engeland geboekt voor de volgende zomer. Het klinkt nogal voorbarig, maar de bootprijzen zijn flexibel en hoe eerder je boekt, hoe goedkoper (lees: hoe minder duur) de reis is. We willen de komende zomer graag drie weken naar Engeland. Waarschijnlijk naar Zuid-Engeland, maar daarover hebben we nog geen definitieve beslissingen genomen. De voorpret kan dus al beginnen en daar kan ik altijd zo van genieten!

D8. Toppertje, deze vind ik zo leuk!

En dan komt er met dit geinige blokje toch een einde aan dit lange blogbericht. De voorpret voor Deventer is bijna ten einde: morgen is de grote dag, begint de eigenlijke pret. Uiteraard zal ik erover op mijn blog vertellen, zal wel halverwege de week worden, want na morgen staat eerst weer even het werk op me te wachten. Fijn weekend en misschien tot ziens?

5 opmerkingen:

  1. Je Jane blokjes zijn erg mooi. Ik ben bijna net zover als jij. Veel plezier vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie blokjes! De gekozen kleurtjes vind ik erg mooi. Heel veel plezier in Deventer vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eerst over je kinderen en dat ze graag lezen. Dat is best bijzonder in deze tijd. En ik vind het zelf ook heerlijk wanneer kinderen dit doen. Dolfje Weerwolfje was ook favoriet bij onze jongste kleinzoon, maar wij lazen het hem voor. Dan dat roze stofje van je is ook erg mooi. En dat jullie naar Engeland gaan volgend jaar. Ik kan je zeggen: het is ons favoriete land. We zijn er zo vaak heen geweest en genieten nu nog steeds. Jammer dat het steeds duurder werd, maar och we kregen er veel voor terug en het links rijden went best snel. Succes met het pianospelen en nog een fijne zondag. groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je op mijn blog kwam. Ik moest natuurlijk meteen kijken en ik vind je blokjes erg mooi. Je hebt er echt schattige stofjes voor bij elkaar gezocht. Je staat nu bij mijn lijst zodat ik je goed kan volgen
    groetjes van Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie blokjes voor je Dear Jane.

    Groetjes van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.