woensdag 5 juli 2017

Work in progress: Ster D

Work in progress, deze ster. Al een hele lange tijd, want lastig is-ie wel. Maar ook zo leuk met die flying geese. Ik laat toch maar even een fotootje zien, dan kan ik tenminste bewijzen dat ik echt nog wel iets doe naast de afronding van het schooljaar, het opvoeden van een pup en het inpakken van dozen *Ü*

Hier een close-up van de ster. Ik wist helemaal niet dat je ook ronde vormen met foundation piecing kunt doen, maar zoals je ziet bij de lijnen van de blauwe halve cirkel (het moet een andere 'planeet' in de achtergrond worden), lukt dat gewoon. De ster bestaat uit 8 parten, die ik eerst als kwarten aan elkaar zet, waarna ik twee helften heb en die helften moeten dan aan elkaar. Ik ben nu bezig met het laatste kwart. Bij het aan elkaar zetten van de punten, is het belangrijk dat je telkens met naaien begint in het middelpunt, ook als je de twee helften aan elkaar naait. Op die manier krijg je een mooi centrum.

Sherlock en ik zijn nu lekker buiten in de tuin. Het is warm, maar niet te. De jongens zijn boven aan het spelen. Ze hebben vorige week van hun eigen centjes twee Beanie Boo's gekocht, die knuffeltjes met die grote ogen, en daardoor spelen ze weer hele scenario's met de knuffels. Op de vraag of er ook dus wat knuffels weg konden met de verhuizing, werd dus ook keihard 'nee' geantwoord. De timing was dan ook totaal verkeerd. Jongste zoon beweerde stelling dat hij voor altijd zijn knuffels heeft en dat later zijn kinderen er mee mogen spelen.

Iets heel anders: boeken! Het wordt weer vakantie en rondom de verhuizing zal ik echt wel wat leestijd hebben. Hebben jullie nog boeken gehad het afgelopen jaar waarvan je echt 'wauw!' dacht en die je dus aan zou raden?
Mijn aanrader is: 'Versplinterd' van Dani Atkins.
Dit boek heb ik met heel veel plezier in één ruk uitgelezen. Er wordt gespeeld met de realiteit en trekt me altijd aan.

Een korte beschrijving van Hebban.nl:
Vijf jaar geleden stortte Rachels wereld in toen bij een ongeluk haar beste vriend Jimmy overleed en zijzelf gewond raakte. Nu ziet ze de vriendengroep weer voor het eerst bij de bruiloft van haar ex Matt en zijn verloofde Cathy. Als ze die avond Jimmy's graf bezoekt, wordt ze overmand door hoofdpijn en raakt buiten bewustzijn. Als ze bijkomt, blijkt haar leven heel anders te zijn dan ze zich herinnert: het ongeluk van vijf jaar geleden is nooit gebeurd, zij en Matt zijn nog bij elkaar en Jimmy leeft nog... Rachel kan het niet geloven, het is bijna te mooi om waar te zijn.

Ook als ebook bij de online bibliotheek te leen.

1 opmerking:

  1. Wat is Sherlock een beautie. En wat heb je een mooie sterren in progress. Lezen ik lees op dit moment de reiziger serie waar de serie Oultander nu van is en wordt gemaakt. Prachtige boeken. Wat ik ook prachtige boeken vind is de serie van de aardkinderen. Outlander gaat van heden naar verleden en weer terug en de aardkinderen speelt zich af ver in het verleden. Misschien heb je ze al gelezen en anders is het miss hien iets voor je.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.