zaterdag 27 augustus 2016

En hij is vierkant!

Vier hoekpunten broderie perse werden er nog gemaakt. Bij de laatste kon ik geen broderie perse meer zien, daar heb ik voorlopig best wel even genoeg van. Daarna begon het leukere werk: de hoeken vastzetten aan de quilt en daar gebeurde het: voor het eerst in het maakproces van deze quilt is de top vierkant. Wauw.
Ik ben er erg blij mee en ben nu bezig om de randstof erom heen te zetten. Dat zijn lange naden, maar wie weet heb ik het dit weekend nog voor elkaar. Dan zou ik echt de quilttop afgekregen hebben in de zomervakantie!

Maar eigenlijk is de zomervakantie al voorbij. Vandaag merkten we al wat vroeg opstaan was. Jongste zoon had zijn eerste voetbalwedstrijd. Best wel grappig, omdat hij pas aanstaande donderdag zijn eerste training heeft. Hij was er dan ook wel een beetje zenuwachtig voor en kwam gisteravond constant uit bed. Voor mij was dit nieuw, die onzekerheid bij hem, die had ik nog niet eerder gezien. Kennelijk is een eerste voetbalwedstrijd heel veel enger dan een eerste schooldag, maar natuurlijk is hij nu ook drie jaar ouder en heb je tijd nodig om onzekerheid te ontwikkelen. Jammer eigenlijk. Hij heeft ondanks verlies van de wedstrijd er wel van genoten en ziet uit naar de training de komende week!

In de afgelopen week is er ook alweer veel gebeurd op voorbereidingsgebied voor het nieuwe schooljaar en het besef dringt langzaam door. De zomervakantie is voorbij.
Komende week start alles weer. Groep 6 voor oudste zoon, groep 4 voor jongste. Vijf nieuwe klassen voor mij, een vergelijkbaar aantal voor manlief (die geeft wiskunde op een andere vestiging). De atletiektrainingen starten weer, de pianolessen ook. De wekker gaat voortaan weer elke ochtend op tijd af. De vrijheid verdwijnt weer wat.
Jammer, ik heb genoten van de weken vrijheid, van al die quiltuurtjes op een dag, van het dagelijks een spelletje spelen met de kinderen (favorieten zijn Ticket to ride Europe en Kolonisten van Catan Prehistorie, maar ook Carcassonne en Elfenland zijn zeer geliefd). Het is nog steeds heerlijk weer en juist dat zorgt er ook voor dat ik weinig ondernemend ben, de dagen gaan heel kabbelend voorbij. Wat dat betreft is het ook wel goed dat er zo weer een ritme in komt.
De vakantie is voorbij, aan alles komt een eind.

4 opmerkingen:

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.