zondag 27 september 2015

Do it Dear Jane!

E9. Quilt Jail. Daar zit ik zeker in!
Dit blokje maken kostte best wel wat tijd. Is niet erg.

Waar ik eigenlijk van mezelf wel verwacht had dat mijn Dear Jane manie na de Desr Jane dag wat gezondere proporties aan zou nemen, is dat nog niet helemaal het geval. Ik werk er nog steeds zeer graag aan en heb alweer verschillende blokjes af.

I5. Dubbele applicatie. Eerst de meloentjes op rood geappliqueerd,
daarna rood met wit op wit geappliqueerd.

Ik ben de afgelopen week een paar dagen met een griepje thuis geweest. Op de momenten dat het wel ging, heb ik heerlijk met mijn lapjes gespeeld en dat zorgde er uiteraard voor dat ik weer snel herstelde *Ü* 

E5. Gemaakt met een lapje dat ik van mijn moeder kreeg.
Ik had vrij zuinig een stukje van haar stof geknipt en
zij bood al genereus meer aan.
Tijdens het maken wenste ik dat ik op het aanbod ingegaan
was, het werd toch wel vrij krap.
Maar het is gelukt! Net.

Nu is het weer hard aan het werk. Er zijn stapels nakijkwerk binnen, dus mijn avonden gaan er deze week ook even aan. Het is niet anders. Die soms best wel pittige baan zorgt ervoor dat ik de financiële middelen voor deze superhobby heb.
Bovendien is lesgeven ook gewoon erg leuk! Bijvoorbeeld morgen: in Vwo-5 ga ik de leerlingen vertellen over de literatuur in de romantiek, in de zesde klas zijn we bezig met poëzie en het metrum daarin en ik ga havo-4 leren hoe je een tekst uitdenkt en daarna schrijft. Leuk!

2 opmerkingen:

  1. Je hebt er weer mooie blokjes bij gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk toch een fijne baan en ook nog prachtige blokjes maken.... geniet er maar fijn van.....
    Herfstige steekjesgroetjes van huis tot huis

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Ik vind het erg leuk om iets van je te horen.